«І з яких же це пір імя Єлисавета стало християнським? Дива та й годі, місту назву цариці країни що окупувала Україну, а Запоріжжю місту козаків памятник Сталіна - вурдалаки, що знищив мільйони українців. Дивна країна Україна і народ в ній причинний.» - написав один читач, дізнавшись, що в Кіровограді «група інтелігентів» готує перейменування міста в неоколоніальному напрямку.
Подивування читача має своє резонні підстави, бо Єлисавета … христаянкою насправді не була. Є певна заковика і з приводу святості згаданої матері Іоана Єлизавети, бо її «недосвятими»… Мало хто вчитується уважно в святці та задає слушні незручні питання. Такі питання особливо не подобаються кіровоградським священнослужителям. Пошук істини схожий на пошук священного граалю. У вересні в один день церква вшановує одну поважну родину Захарія, Єлизавету та Іоана, що були батьком, матір’ю та сином відповідно. І лише останній має приставку «СВ.», що означає святий, а двоє перших трактуються як пророк та праведна, заслуга яких полягає у пророкуванні та народження Іоана. Приставки «СВ» вони не «заслужили « у церкви бо не були християнами. Згадана праведна Єлисавета була звичайною іудейкою. А в Кіровограді це ніхто не лише не бере до уваги, а навіть ікони їй малюють.
На громадських слуханнях було висловлено багато аргументів проти Єлизавети, і один з них стосувався рішення Синоду про заборону називати міста та села іменами святих. Підтвердженням цьому є те, що таких назв і справді не існувала. Підвердженням цьому може бути історія з дома містами, що носили імя Павлівськ. Ніяких святих в назві міста теж не було, але була цікава історія з гербами цих міст. На гербі Павловська з Санкт-Петербурзької губернії був вензель імператора Павла І. Такі ж геба мають Катеринослав, на гербі якого присутній вензель імператриці Катерини ІІ та у того ж Єлисаветграда, де на гербі присутний герб імператриці Єлизавети ІІ. «Свята» версія падає, як картковий будиночок, але наші «єлисаветинці», на жаль слини не жаліють та з подачі певних осіб і за певну винагороду та посули логікою та розумовими здібностями користуватися не бажають.
Російські герольдместери складаючи герб міста у далекому 1845 році дуже підвели сучасних неоколоніалістів та українофобів. І не вони одні, бо на проекті герба міста 1777 року теж був вензель. А у святих, до речі вензелів ніколи не було, про що відмовляються знати неуки від геральдики, такі як пани Кривенко (нібито автор герба міста), його колега по «ремеслу» сумнівної геральдики та брехні Шляховий та інші їх прихильники. Вигадати везель для святої під замовлення просто, а залишимтися після цього нормальною і пристойною людиною практично неможливо. Хіба що закрити рота та коспіруватися…
Анатолій Авдєєв
|